Wednesday, May 13, 2009

Cintanya iman sejati


Dengan hak Muhammad katakanlah yang benar
Sungguh dusta adalah perilaku terkutuk
Demi Ayah Ibuku
Aku tak setara
Jauh di bawah Muhammad utusan Allah
Pemilik kemuliaan tihamah
Bukankah Ali makhluk tuhan yang paling mulia
Bagi semua manusia
Wilayahnya adalah iman sejati
Aku berlindung dari ucapan bathil

Menaati Tuhan kami
Tentang titah-Nya bagi dia,
Adalah kesembuhan
Hati dari penyakit
Demi Ayah Ibuku
Ali adalah Imam kami
Abu Hassan yang di sucikan dari yang haram
Imam Huda yang dianugerahi keluasan ilmu
Kerananya halal dan haram diketahui
Neraka halal bagi pembencinya
Meskipun mereka solat dan puasa seribu tahun
Tidak demi Allah
Tidak berguna solat tanpa wilayah adil Imam
Imam Amirul Mukminin sandaranku
Dia pelindungku
Syair ini tanda cintaku
Inilah aku,hingga aku berjumpa dengan Mu
Aku berlepas diri
Dari mereka yang memerangi dan memusuhi Ali
Dari orang-orang tolol dan dungu
Yang mengabaikan trajedi Ghadir Khum
Aku berlindung dengan Pencipta dan insan mulia
Meski ada pembenci ucapanku
Keutamaan tetaplah
Ali samudra luas
Aku berlepas diri
Dari orang yang mengabaikannya
Untuknya adalah kedudukan terhormat.

No comments:

Post a Comment